Про затвердження Державної соціальної
програми “Національний план дій щодо реалізації Конвенції ООН про права дитини”
на період до 2021 року
|
КАБІНЕТ МІНІСТРІВ
УКРАЇНИ
ПОСТАНОВА |
від 30 травня 2018
р. № 453
Київ |
Про
затвердження Державної соціальної програми “Національний план дій щодо
реалізації Конвенції ООН про права дитини” на період до 2021 року
1. Затвердити Державну соціальну
програму “Національний план дій щодо реалізації Конвенції ООН про права дитини”
на період до 2021 року (далі - Програма), що додається.
2. Обласним, Київській міській державним
адміністраціям під час складання проектів місцевих бюджетів на відповідний рік
передбачати кошти, необхідні для виконання завдань і заходів Програми.
3. Міністерствам, іншим центральним органам виконавчої
влади, обласним, Київській міській державним адміністраціям подавати щороку до
15 січня Міністерству соціальної політики інформацію про стан виконання
Програми для її узагальнення і подання до 1 березня Кабінетові Міністрів
України та Міністерству економічного розвитку і торгівлі.
В.ГРОЙСМАН
|
||
Інд.
73
|
|
|
ЗАТВЕРДЖЕНО
постановою Кабінету Міністрів України від 30 травня 2018 р. № 453 |
||
ДЕРЖАВНА
СОЦІАЛЬНА ПРОГРАМА
“Національний план дій щодо реалізації Конвенції ООН про права дитини” на період до 2021 року
“Національний план дій щодо реалізації Конвенції ООН про права дитини” на період до 2021 року
Метою Програми є забезпечення послідовної
імплементації положень Конвенції ООН про
права дитини, розбудови ефективної системи захисту прав та
інтересів дитини на рівні територіальної громади в умовах децентралізації,
створення дружнього до дітей середовища відповідно до міжнародних стандартів та
пріоритетів Стратегії Ради Європи з прав дитини (2016-2021 роки), а також
досягнення Цілей Сталого Розвитку, затверджених Резолюцією Організації
Об’єднаних Націй 70/1 “Перетворення нашого світу: Порядок денний у сфері
сталого розвитку до 2030 року”, у частині дотримання прав дітей.
Забезпечення раціонального використання ресурсів
Програми та розв’язання проблеми передбачається шляхом концентрації зусиль
органів державної влади і громадянського суспільства та здійснення комплексу
заходів, спрямованих на виконання таких пріоритетів:
- забезпечення дитини якісною медичною допомогою від
народження, у тому числі запровадження програм профілактики захворювань;
- удосконалення превентивних заходів, спрямованих на
формування здорового способу життя підростаючого покоління;
- створення ефективного, доступного та доброзичливого
освітнього середовища, спрямованого на розвиток дитини, її талантів, розумових
і фізичних здібностей; забезпечення доступу до якісної освіти, насамперед у
сільській місцевості;
- інтеграція дітей, які утримуються в інтернатних
закладах, у соціальний простір територіальної громади;
- удосконалення системи захисту прав та інтересів
дітей з інвалідністю, інтегрування їх у соціум; впровадження інтегрованих
послуг для дітей зазначеної категорії в територіальній громаді;
- зміцнення системи захисту прав та інтересів дітей-сиріт
і дітей, позбавлених батьківського піклування;
- забезпечення прав дітей-іноземців, дітей
національних меншин та дітей, розлучених із сім’єю, які не є громадянами
України у тому числі дітей-біженців та дітей, які потребують додаткового
захисту;
- підвищення рівня добробуту українських сімей,
зокрема, у результаті зростання доходів від трудової діяльності;
- запровадження у територіальних громадах широкого
спектру превентивних послуг з метою забезпечення рівного доступу до соціальних
послуг за потребою;
- забезпечення догляду та виховання дітей, у тому
числі дітей з інвалідністю, в сім’ях або в умовах, максимально наближених до
сімейних, реформування та реорганізація інтернатних закладів;
- запровадження раннього виявлення сімей з дітьми, які
перебувають у складних життєвих обставинах, надання їм своєчасної та ефективної
соціальної допомоги;
- удосконалення соціально-педагогічної роботи з
формування відповідального батьківства, сімейних цінностей у підлітків,
підготовка молоді до сімейного життя;
- здійснення заходів щодо протидії найгіршим
формам дитячої праці, проституції та порнографії; захисту дітей від
експлуатації, сексуального насильства і торгівлі людьми;
- удосконалення механізмів урахування думки дитини під
час вирішення питань, що стосуються її життя;
- забезпечення ефективної взаємодії між громадськими
організаціями та органами державної влади, органами місцевого самоврядування,
підтримка дитячих ініціатив;
- залучення громадянського суспільства до вирішення
питань, пов’язаних із забезпеченням найкращих інтересів дитини;
- впровадження комплексних заходів щодо створення умов
для повноцінного життя та соціально-психологічної реабілітації дітей, які
постраждали від воєнних дій чи збройного конфлікту та дітей, розлучених із
сім’єю, які не є громадянами України та потребують міжнародного захисту;
- забезпечення захисту персональних даних дитини та
іншої конфіденційної інформації про неї, забезпечення безпеки дітей в
інформаційному просторі;
- формування політики запобігання проявам радикалізму,
расизму, ксенофобії та іншим формам екстремізму дітей;
- впровадження системи соціально-педагогічної роботи з
батьками з питань безпеки дітей в інформаційному просторі;
активізація роді територіальної громади у вирішенні
питань забезпечення прав дітей в умовах децентралізації, а саме:
визначення пріоритетів, основних завдань і принципів
реалізації державної політики у сфері захисту прав дитини;
розроблення показників (індикаторів) національного та
регіонального рівня щодо забезпечення захисту прав та інтересів дитини;
удосконалення та гармонізація національного
законодавства у сфері прав дитини відповідно до міжнародних зобов’язань;
визначення ролі територіальної громади в умовах
децентралізації влади щодо забезпечення прав і врахування інтересів дитини;
удосконалити державну систему захисту прав та
інтересів дітей, у тому числі дітей з інвалідністю, інтегрування їх у соціум;
поліпшити становище сімей з дітьми, мінімізувати
ризики неналежного виховання дітей у сім’ях та вилучення з них дітей;
забезпечити розвиток ефективного, доступного та
доброзичливого освітнього середовища, спрямованого на розвиток дитини, її
талантів, розумових і фізичних здібностей;
реалізувати право кожної дитини-сироти і дитини,
позбавленої батьківського піклування, на виховання в сім’ї;
оптимізувати систему захисту прав та інтересів дітей,
які постраждали від жорстокого поводження, зокрема експлуатації та
сексуального насильства, забезпечивши охоплення 100 відсотків таких дітей
необхідною допомогою;
модернізувати систему захисту прав та інтересів дітей,
які вчинили правопорушення, шляхом удосконалення превентивних заходів, знижуючи
щороку рівень рецидивної злочинності на 2 відсотки;
забезпечити раннє виявлення соціальних проблем,
запобігання порушенням прав дитини шляхом удосконалення системи соціальних
послуг у територіальних громадах;
запровадити дієвий механізм урахування думки дитини
під час розв’язання питань, що стосуються її життя, збільшивши кількість дітей,
охоплених різними формами громадської діяльності, до 30 відсотків.
Програмою передбачається здійснення моніторингу
результативності та оцінювання ефективності заходів з виконання Програми.
Обсяг видатків, необхідних для виконання Програми
визначається щороку під час складання проектів державного та місцевих бюджетів
на відповідний рік з урахуванням їх реальних можливостей.
Орієнтовний обсяг фінансування Програми з державного
бюджету становить у 2018 році - 2781755,8 тис. гривень, 2019 році - 2288372,2
тис., 2020 році - 2365309,11 тис., 2021 році - 1337805,18 тис. гривень.
Орієнтовний обсяг видатків з місцевих бюджетів
становить у 2018 році - 214386,86 тис. гривень, 2019 році - 40549,71 тис., 2020
році - 57352,85 тис., 2021 році - 61765,51 тис. гривень.
Додаток 1
до Програми |
ПАСПОРТ
Державної соціальної програми “Національний план дій щодо реалізації Конвенції ООН про права дитини” на період до 2021 року
Державної соціальної програми “Національний план дій щодо реалізації Конвенції ООН про права дитини” на період до 2021 року
1. Концепція
Програми схвалена розпорядженням Кабінету Міністрів
України від 5 квітня 2017 р. № 230 (Офіційний вісник України, 2017 р., № 31,
ст. 952).
5. Виконавці заходів Програми - Мінсоцполітики, МВС,
МЗС, Мінекономрозвитку, Мінрегіон, Мінкультури, МОЗ, МОН, Мінмолодьспорт,
Мін’юст, ДМC, Держкомтелерадіо, обласні, Київська міська держадміністрації, а
також міжнародні організації та громадські об’єднання (за згодою).
Обсяги фінансування, тис. гривень
|
У тому числі за роками
|
||||
2018
|
2019
|
2020
|
2021
|
||
Державний
бюджет
|
8773242,29
|
2781755,8
|
2288372,2
|
2365309,11
|
1337805,18
|
Місцевий
бюджет
|
374054,93
|
214 386,86
|
40549,71
|
57352,85
|
61765,51
|
Усього
|
9147297,22
|
2996142,66
|
2328921,91
|
2422661,96
|
1399570,69
|
Додаток 2
до Програми |
ЗАВДАННЯ І ЗАХОДИ
з виконання Державної соціальної програми “Національний план дій щодо реалізації Конвенції ООН про права дитини” на період до 2021 року
з виконання Державної соціальної програми “Національний план дій щодо реалізації Конвенції ООН про права дитини” на період до 2021 року
Додаток 3
до Програми |
ОЧІКУВАНІ
РЕЗУЛЬТАТИ
виконання Державної соціальної програми “Національний план дій щодо реалізації Конвенції ООН про права дитини” на період до 2021 року
виконання Державної соціальної програми “Національний план дій щодо реалізації Конвенції ООН про права дитини” на період до 2021 року
Найменування показників виконання завдання
|
Одиниця виміру
|
Усього
|
За роками
|
||||
2018
|
2019
|
2020
|
2021
|
||||
1.
Розроблення та затвердження мінімальних стандартів благополуччя та безпеки
дитини
|
кількість
прийнятих нормативно-правових актів
|
одиниць
|
3
|
1
|
1
|
1
|
|
кількість
проведених семінарів з питань роботи в електронній базі даних обліку дітей та
сімей з дітьми, захисту та обробки персональних даних
|
-”-
|
4
|
1
|
1
|
1
|
1
|
|
2.
Удосконалення системи захисту прав та інтересів дітей з інвалідністю,
інтегрування їх у соціум; впровадження інтегрованих послуг для дітей
зазначеної категорії в територіальній громаді
|
частка
дітей з інвалідністю, охоплених соціальними послугами в установах та закладах
соціального обслуговування органів соціального захисту населення
|
відсотків
|
100
|
100
|
100
|
100
|
100
|
3.
Підвищення рівня адресності соціальної підтримки малозабезпечених сімей з
дітьми
|
кількість
залучених непрацюючих працездатних членів малозабезпечених сімей до
громадських робіт у пілотних проектах, запроваджених у Полтавській,
Харківській та Львівській областях
|
осіб
|
7200
|
2700
|
1500
|
1500
|
1500
|
4.
Забезпечення догляду та виховання дітей, у тому числі дітей з інвалідністю, в
сім’ях або в умовах, максимально наближених до сімейних, реформування та
реорганізація інтернатних закладів
|
частка
реформованих інтернатних закладів
|
відсотків
|
30
|
10
|
10
|
10
|
|
кількість
дітей, влаштованих до сімейних форм виховання із закладів інституційного
догляду та виховання дітей
|
осіб
|
775
|
775
|
||||
кількість
випускників інтернатних закладів, які отримали впорядковане житло
|
-”-
|
763
|
763
|
||||
кількість
семінарів щодо забезпечення підготовки спеціалістів центрів соціальних служб
для сім’ї, дітей та молоді з питань створення та забезпечення діяльності
сімей опікунів, піклувальників, прийомних сімей, дитячих будинків сімейного
типу та навчання майбутніх кандидатів в усиновлювачі
|
одиниць
|
8
|
2
|
2
|
2
|
2
|
|
5.
Посилення роботи з профілактики бездоглядності та безпритульності дітей
|
кількість
розроблених комплексних методик індивідуальної психологічної, реабілітаційної
та корекційної допомоги дітям-сиротам та дітям, позбавленим батьківського
піклування, а також дітям, які перебувають у складних життєвих обставинах, з
урахуванням індивідуальних потреб дівчат і хлопців
|
одиниць
|
4
|
2
|
1
|
1
|
|
частка
дітей, які самовільно залишили місце постійного перебування, у тому числі
заклади інституційного догляду та виховання
|
відсотків
|
4
|
1
|
1
|
1
|
1
|
|
6.
Удосконалення соціально-педагогічної роботи з формування відповідального
батьківства, сімейних цінностей у підлітків, підготовка молоді до сімейного
життя
|
кількість
проведених семінарів, тренінгів з підвищення рівня культури сімейних
стосунків і відповідальності батьків за виконання своїх обов’язків
|
одиниць
|
16
|
4
|
4
|
4
|
4
|
7.
Створення системи ефективної профілактики та протидії домашньому насильству
над дітьми
|
кількість прийнятих нормативно-правових актів щодо
захисту прав дітей, розроблених у зв’язку із прийняттям Закону України “Про
запобігання та протидію домашньому насильству”
|
одиниць
|
8
|
3
|
3
|
2
|
|
кількість
розроблених типових програм, положень, методичних рекомендацій щодо
запобігання та протидії домашньому насильству
|
-”-
|
6
|
6
|
||||
8.
Активізація інформаційно-просвітницької роботи із запобігання всіх формам
насильства над дітьми
|
кількість
охоплених курсом учнів дошкільних та середніх закладів освіти
|
осіб
|
500000
|
50000
|
100000
|
150000
|
200000
|
9.
Удосконалення механізмів урахування думки дитини під час вирішення питань, що
стосуються її життя
|
кількість
дітей, залучених до дитячого громадського руху
|
-”-
|
27000
|
4000
|
5000
|
8000
|
10000
|
10.
Забезпечення ефективної взаємодії між громадськими організаціями та органами
державної влади, органами місцевого самоврядування, підтримка дитячих
ініціатив
|
кількість
проведених засідань консультативно-дорадчого органу з питань взаємодії
державних, громадських, наукових, бізнесових інституцій в інтересах дитячого
громадського руху
|
одиниць
|
8
|
2
|
2
|
2
|
2
|
11.
Забезпечення захисту прав дітей, які перебувають у зоні воєнних дій чи
збройних конфліктів
|
частка
дітей, які постраждали внаслідок воєнних дій та збройних конфліктів,
охоплених медичними, психологічними, педагогічними та реабілітаційними
послугами
|
відсотків
|
100
|
100
|
100
|
100
|
100
|
12. Упровадження
комплексних заходів щодо створення умов повноцінного життя та
соціально-психологічної реабілітації дітей, які постраждали від воєнних дій
чи збройного конфлікту, та дітей, розлучених із сім’єю, які не є громадянами
України та потребують міжнародного захисту
|
кількість
розповсюджених інформаційних матеріалів для дітей та підлітків з профілактики
потрапляння у конфліктні ситуації
|
одиниць
|
28000
|
7000
|
7000
|
7000
|
7000
|
кількість
дітей, охоплених додатковими заходами щодо організації відпочинку та реабілітації
дітей, відселених із зони воєнних дій чи збройних конфліктів (у рамках
виконання цільових програм)
|
осіб
|
6000
|
1200
|
1400
|
1600
|
1800
|
|
13.
Формування політики запобігання проявів радикалізму, расизму, ксенофобії та
інших форм екстремізму у дітей в умовах стрімкого розвитку інформаційних
технологій
|
кількість
дітей, залучених до участі у міжнародних проектах та заходах дитячих
громадських організацій
|
-”-
|
690
|
120
|
150
|
200
|
220
|
14.
Формування громади, доброзичливої до дітей
|
частка
виконавчих органів рад об’єднаних територіальних громад, в яких забезпечено
діяльність посадових осіб, відповідальних за захист прав дітей
|
відсотків
|
100
|
100
|
100
|
100
|
100
|
15.
Удосконалення державної системи захисту прав та інтересів дітей
|
кількість
прийнятих нормативно-правових актів
|
одиниць
|
84
|
34
|
21
|
13
|
13
|
Немає коментарів:
Дописати коментар